Hallitus kokoontui Jyväskylässä 25.10.2025.
Tarkisteltiin vuoden 2025 toimintasuunnitelmaa ja talousarviota. Raahen elokuun C-kisa peruuntui vähäisen kilpailijamäärän vuoksi, muuten kilpailut ja kokoukset ovat toteutuneet suunnitellusti. Tilikausi tulee olemaan tappiollinen, johtuen toisesta isosta lavetista ja televisioinnista tulleista kustannuksista.
Alaseurat ovat äänestäneet kauden 2025 menestyjät:
Tulokas: Juho Koutonen
Ponnistelija: Eetu Uusitalo/Twister Team
Puller: Leo Peräaho
Kisajärjestäjä: Varsinais-Suomen Traktoriklubi ry/Humppila
Kauden 2026 kisa-anomuksia käytiin läpi ja mietittiin vaihtoehtoja kisakalenterin väljentämiseksi etenkin heinäkuun osalta. Kalenteri on alustava ja voi vielä muuttua.
Tarjotaan Raahelle C-kisaa ennen Lievestuoretta, jos C-kisa onnistuu on mahdollinen optio pitää vielä SM-kisa kauden päätteeksi.
SM-kisat
Lievestuore 23.5.2026
Humppila 6.6.2026
Haapajärvi 21.6.2026
Honkajoki 4.7.2026
Lappeenranta 11.7.2026
Tyrnävä 18.7.2026
Härmä 7-8.8.2026
EC Belgia 15-16.8.2026
Kalajoki 22.8.2026
Laadittiin toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2026. Kirjanpitäjänä jatkaa Tili-Saukko Oy ja toiminnantarkastajana Sanna Ranta.
Kauden 2025 televisioinnista keskusteltiin. Kaudelle 2026 kysytään tarjouksia televisioinnista sekä striimauksesta.
Lavettisopimus Ironside Pulling Servicen kanssa on voimassa kaudet 2025-2027. Kisajärjestäjä voi myydä mainoksia lavettiin omaan kilpailuun. Farm Sport 2500kg -luokka on kansallinen luokka, johon kisajärjestäjä saa päättää ajetaanko se minilavetilla vai isolla lavetilla.
Kaudella 2026 SM-sarjassa ajetaan kaikki ETPC:n alaiset luokat (pl. Heavy Modified), joihin ilmoittautuu SM-sarjan ilmoittautumisissa vähintään yksi (1) kone helmikuun loppuun mennessä. Kansallisista luokista ajetaan kaikki ne luokat, joihin ilmoittautuu vähintään kolme (3) konetta SM-sarjan ilmoittautumisissa (Farm Sport –luokat, Race Trucks 6700kg –luokka) helmikuun loppuun mennessä.
Mikäli jossakin osakilpailussa luokassa ajaa vain yksi (1) kone, ei luokassa jaeta palkintorahoja eikä SM-pisteitä siinä kyseisessä osakilpailussa.
Mikäli kisajärjestäjällä on varma tieto vähintään 7 päivää ennen kilpailua, siitä että tiettyyn luokkaan on tulossa vain yksi (1) kone, voi kisajärjestäjä halutessaan jättää kyseisen luokan ajamatta. Tämä edellyttää asiasta tiedottamista FTPA:lle, luokan kilpailijoille, luokan lavettitiimille sekä yleisessä mediassa asiasta vähintään 7 päivää ennen kisoja. Compact Diesel ja Mini Modified -luokissa jos osallistujia on alle kolme (3), voi kisajärjestäjä halutessaan jättää kyseisen luokan ajamatta.
Keskusteltiin ratatiimin perustamisesta Suomeen ja pohdittiin luokkien ajojärjestystä huomioiden painojen lisäys Farm Sport-luokissa.
Turvallisuusasioihin tulee kiinnittää tarkempaa huomioita kisoissa. Muistutukseksi kaikille:
- Radanhoitokalustossa/hinaustraktoreissa ei saa olla kyytiläisiä.
- Lähtövarikolla ei saa olla ylimääräisiä henkilöitä.
- Hinaustraktoreissa ei saa olla puomin alla remmiä hinaustilanteessa.
- Rata-alueella tulee käyttää pitkähihaisia ja pitkälahkeisia vaatteita.
- Sammutuskalusto tulee olla radan välittömässä läheisyydessä.
Hallituksen kokouksen jälkeen pidettiin liiton syyskokous, jossa hyväksyttiin hallituksen esitykset liittymis-, jäsen- ja kannattajajäsenmaksuista
Ei liittymismaksua.
10€/jäsen, kuitenkin minimi 200€/seura.
Kannattajajäsenmaksu 45€.
Valittiin kolmeksi vuodeksi erovuoroisten tilalle kolme (3) liittojohtokunnan jäsentä, sekä heille henkilökohtaiset varajäsenet
Erovuorossa olivat Sari Hintikka, Jori Siermala ja Simo Hyväri, ja äänestyksen perusteella kaudelle 2026-2028 valittiin Tuomo Heikkilä (varajäsen Jukka Palo), Simo Hyväri (varajäsen Jussi Hulkkonen) ja Jori Siermala (varajäsen Greger Spik).
Hyväksyttiin hallituksen esitys hallituksen kulukorvauksista ja kilometrikorvauksista, korvaukset samat kuin kaudella 2025.
Kokouksen jälkeen vietettiin kauden päätöstilaisuus, jossa palkittiin kauden aikana menestyneet kilpailijat ja nautittiin maittava illallinen.